Als eigenaar of leidinggevende van een onderneming, wil je altijd weten wat de medewerkers van het werk en de workflows vinden. Dit is vaak kritische feedback maar kritische feedback is de beste feedback die een onderneming kan krijgen. Kritische feedback geeft altijd aan waar er problemen zijn en wat er te verbeteren valt. Hier vind je meer punten over waarom feedback binnen een onderneming belangrijk is. 

Werknemers zijn productiever 

Voor elke onderneming of organisatie is het enorm belangrijk dat constant de workflows en diensten verbeterd worden waardoor de onderneming of organisatie alleen maar kan groeien. Het voordeel hiervan is dat werknemers precies zien wat er goed gaat en wat er niet goed gaat. Wanneer vrijwel alles goed gaat dan motiveert dit werknemers om het nog beter te doen waardoor werknemers productiever worden. 

Een werknemer voelt zich gehoord 

Als je leiding geeft aan een onderneming, is het zeer belangrijk om regelmatig in gesprek te gaan met je werknemers. Dit kan dan een gesprek zijn waarin je vraagt hoe het met de werknemer gaat maar ook of er verbeterpunten zijn. Deze verbeterpunten zijn een vorm van 360 graden feedback maar zeer betrouwbaar. Jij bent namelijk niet werkzaam op de werkvloer en je komt dus eigenlijk niet in aanraking met de obstakels. Door het doorvoeren van de feedback en in gesprek gaan met de medewerker, voelt een medewerker zich gehoord. Dit is erg belangrijk om de motivatie en productiviteit van een werknemer te verbeteren. 

Feedback geeft inzicht 

Het is erg belangrijk dat je als eigenaar of leidinggevende van een onderneming weet waar werknemers tegen aan lopen en welke processen verbeterd kunnen worden. Je bent hier namelijk verantwoordelijk voor want jij moet ervoor zorgen dat de onderneming zo snel mogelijk op een stabiele basis groeit. Het is dus erg belangrijk dat je inzicht hebt en dit kan eigenlijk alleen als je werknemers feedback geven. 

De kernwaarden van een bedrijf worden nagekomen

De meeste ondernemingen en organisaties hebben enkele kernwaarden die de interne bedrijfscultuur kenbaar maken. Vaak valt hier zorgvuldig ook onder en dit houd dus in dat werknemers zorgvuldig met elkaar maar ook met de onderneming omgaan. Als een werknemer ziet dat bepaalde processen in de soep lopen en daar niks mee doet, dan gaat de werknemer niet zorgvuldig om. Juist wanneer de werknemer hier feedback over geeft, komt de werknemer de kernwaarden na., in dit geval zorgvuldig.